Home > After World Trip, UK > 8th February – On the road again…to Berlin!

8th February – On the road again…to Berlin!

Julie worked from home this morning, so we met near my work in West London and went to Heathrow terminal 5 to take our 4pm plane to    Berlin.

We’ve heard a lot about this historical and important city but never been, so you can imagine how excited we were.

We arrived in Berlin snow on time and got my passport stamped as part of my collection to get stamps. Bus TXL took us to Alexandraplatz via some of the main sites we are going to see tomorrow. We were supposed to change at Alexandraplatz and get a metro to our hostel but we both didn’t feel like sleeping in a hostel.

Comms Tower Alexanderplatz

Park Inn at Alexandraplatz was the hotel of our choice. They put us into a panoramic room overlooking the city. After dropping our stuff, we walked to Nikolaiviertel to eat. Its an area where one can eat local food. We selected Brauhaus Georgbrau as a place to eat.
I don’t think this neighbourhood see a lot of black people because when I walked in everyone was looking at me. It was strange but homely because that’s how people reacted when we travelled last year. We ate very well. Julie and I had a large pilsner beer, I had sausage and potato for dinner whilst Julie chose a vegetable dish.

Brauhaus Georgbäu

The food was good, really enjoyed it even though people say German food is not that good. The walk back to the hotel was cold and we were happy to go back into our nice hotel. Tomorrow is going to be a big day.

En français

J’ai travaillé toute la matinée de la maison et à 12h45, j’ai pris le bus pour aller jusqu’à Finsbury Park pour prendre la Picadilly Line.
Et un peu plus d’une heure plus tard, j’ai retrouvé Kwasi à Acton Town pour aller ensemble à Heathrow.
Arrivés au terminal 5, on patiente en faisant les boutiques pour notre vol pour Berlin.

On n’a pas de retard et on décolle peu après 16h.

Le vol se passe plutôt bien et quand on arrive à Tegel Berlin il neige pas mal. Enfin pas de quoi fermer l’aéroport.

On galère un peu pour trouver le direction des bus car c’est vraiment mal indiqué mais au final on y arrive. €2,40 plus tard, on attend le bus TXL pour Alexanderplatz.

Having a pint or two

Une fois dans le bus, on décide qu’on ne veut vraiment pas dormir dans l’auberge de jeunesse qu’on a réservé. Dommage, ils vont nous faire payer la première nuit…

Une fois arrivés à Alexanderplatz, on demande au portier d’un centre commercial s’il connaît un hôtel dans le coin. Ils nous prend un peu pour des débiles et nous indique que la grande tour là juste au-dessus c’est un hôtel: le Park Inn.

On réserve pour trois nuits et sans tarder on s’installe dans notre chambre panoramique au 21ème étage.

Peu de temps après, on s’aventure dans le Nikolaiviertel, soit disant le vieux Berlin. On se pose dans une brasserie recommandée dans les guides et je commande un schnitzel végétarien. Avec ces histoires de viande de cheval dans les plats surgelés, je préfère ne pas trop m’aventurer…

Berlin

Kwasi lui prend la traditionnelle saucisse avec des patates à l’eau. Pas fameuse la cuisine allemande, heureusement qu’ils ont la bière… Ça fait passer le goût.

On aurait bien commandé un apfelstrudel mais les portions sont tellement copieuses qu’on part après nos plats et on rentre bien repus jusqu’à notre hôtel sous la Fernsehturm.