Home > Colombia > 18th June – Paradise

18th June – Paradise

Happy Birthday Marine!

There’s been a lot things we’ve been looking forward to since we started travelling such as the Taj Mahal, Christ the Redeemer, Otavalo market, Sydney Opera house and now being on the carribean sea.

We left our hostel in Cartagena this morning at 5am to travel to Parque Nacional Natural Tayrona north of Cartagena and 1hrs drive from Santa Marta northern Colombia.

Just like most tours, we were picked up and then did the rounds in picking other people from their hostels so the bus didn’t really leave Cartagena till 6am and we arrived at the National Park at 11am.

We paid for our entrance ticket $35,000 Colombian pesos and took a collectivo $2000 for a 10 minutes ride to the parking space where the trail begins. We are headed for Cabo San Juan supposed to be the best beach in the park.

Walked for a good 45 mins and eventually arrived at Arrecifes and then another 30mins or so got to our destination.

How amazing is this little piece of paradise. It’s crazy. Our preferred choice of accommodation was a hammock on the hill but it was fully booked so we went for a tent instead.

The afternoon was spent on the beach and it was Julie’s first time in the carribean sea so she was very happy, ecstatic actually, couldn’t stop smiling. I swam and swam, the water was warm, turquoise and as clear as anything. This is the moment we’ve been looking forward to hence rushing through Colombia. Very worth it even for the 7km hike, worth every minute.

Things are expensive at the park so some people bring their own food but we decided against it and ate fish with rice and plantain for dinner. We enjoyed today, it been perfect.

Réveil à 4h30, un peu dur à entendre avec le bruit des ventilateurs!
On est prêts à 5h pour notre bus direction le Parque Nacional Natural Tayrona à 5 heures de route plus au Nord.

10 minutes plus tard, on sera à bord d’une camionnette avec clim’, le bonheur.
À 6h, on quittera enfin Cartagena après avoir été récupérer d’autres touristes un peu partout.

Je ne verrai rien du trajet car je vais dormir tout du long. Je suis d’ailleurs toujours endormie une fois à l’entrée du parc.

On achète nos entrées pour 35,000 pesos chacun et on attrape un collectivo pour nous avancer dans le parc.

Apparemment, on a deux heures de marche pour arriver jusqu’à El Cabo, l’endroit ou on voudrait passer la nuit.

De Cañaveral, l’endroit ou on nous dépose, on marche 45 minutes jusqu’à la placed’Arrecifes, très belle et très dangereuse pour la baignade, on continue donc jusqu’à La Piscina, un peu plus loin et a 12h30, on arrive enfin trempés de sueur à El Cabo.

C’est magnifique mais malheureusement les hamacs du bungalow principal sont tous réservés et du coup on passera la nuit dans une tente…

Pour le déjeuner, on se pose au restaurant du “camping” et on commande le plat le moins cher, des spaghettis napolitana pour 10,000 pesos…

Ensuite on file se mettre en maillot pour profiter de la mère Caraïbe qui est comme sur les cartes postales, bleu transparente. La plage d’El Cabo est très belle avec du sable blanc fin et des rochers qui rappellent un peu les Seychelles.

Après beaucoup de baignade et de soleil, on passe aux douches pour se rincer et on s’habille anti-moustique pour la soirée.

Pour le dîner, on se fait plaisir avec poisson grillé servi avec du citron vert, riz, des frites et une salade, le tout pour 25,000 pesos chacun! On en rajoutera même une couche avec une bonne bière bien fraîche! On a vraiment adoré notre dîner.

Le retour dans la tente un peu moins car il y faisait une chaleur incroyable. On a du laisser tout ouvert, sauf la moustiquaire évidemment mais ça ne changeait pas grand chose.

Pour finir la soirée, on a regarde le film Hugo Cabret.

Plus tard dans la nuit, on a la chance d’apercevoir énormément d’étoiles au-dessus des cocotiers, c’était magnifique!