Home > Argentina > 16th April – Bariloche to Mendoza in 17 hours by bus

16th April – Bariloche to Mendoza in 17 hours by bus

The worse thing about travelling sometimes is the other travellers. They have no idea of how to travel or even be considerate towards one another. I think governments/tour agencies and hostels should do more to educate their countrymen on how to travel and be a good representative of their countries.

What’s brought this rant on is for three days in a row, sleeping in a dorm and I have not been able to sleep properly. Apart from the snoring, we’ve had three Americans in our room and they came in at 1am and switched on the light and started preparing their bags and bed for sleeping. Whilst Julie and I and a few others know if we were coming back to the room late, we will make sure all our attire or toothbrush are ready on the bed with minimal disturbances.

Last night was a horrible one as two of them were chatting amongst when they got in at 1pm which I told them to shut up, the the fat one started snoring. So I went to sleep on a bean bag by the pc and whilst there, there were another 3 Americans chatting outside very loudly next to someones room. Do people just not think bout others?

Didn’t get any sleep at all from 1am till 5:20am when Julie came and joined me on the Ben bag because Mr Know It All was at his peak of snoring and when his mate told him he was snoring, he replied to her, that he doesn’t snore. So WTF have I been hearing for the past two days.

We left for Bariloche this afternoon and nearly missed our bus because none of the buses wanted to take us, either they were not going to the terminal 2km from the centre or the pre-paid bus ticket was not valid for the bus that had arrived. Eventually paid $27 ARS for a taxi to the bus terminal.

We have treated ourselves to first class travel, which means the seats turn into flat beds and this 17hr journey to Mendoza will be peaceful without hitches.

The journey was quite peaceful but it was a little annoying being at the first class seats on this Andesmar bus as the ventilation makes a lot of noise so it’s hard to hear the bus movie playing. We watched three films, The Next 3 Days, Colombiana and Water for Elephants. All enjoyable films and great way to kill time.

After guzzling down a few glasses of wine and champagne, we fell asleep.

On a passé une très mauvaise nuit, l’américain à encore fait des siennes. Et entre ses ronflements et les efforts de Kwasi pour le faire arrêter même moi (et j’ai un sommeil de plomb) je dois quitter la chambre aux alentours de 5:00.

Je retrouve Kwasi affalé sur un pouf qui traîne sur le palier, la salle commune étant fermée la nuit. Je le rejoins et on partage le peu de confort tant bien que mal en rajoutant nos couettes et oreillers.

À 7h30, le garde de nuit ouvre la cuisine pour préparer le petit déjeuner et du coup, on descend pour manger.

Le reste de la matinée, on le passe à faire les sacs, rendre la chambre etc…
Ensuite, on fait un petit tour dans le centre de Bariloche et on remarque plusieurs Saint-Bernard sur la place principale prêts à prendre la pause moyennant quelques pesos évidemment. Ce coin c’est un peu l’équivalent des Alpes et il y a beaucoup d’élevages de ce genre de chiens et forcément avec des chiots dans les parages ça attire les touristes.
On fait aussi la visite de quelques boutiques de chocolat et on profite des échantillons!

Après un passage au supermarché, on rentre à l’auberge pour déjeuner puis on part direction la gare routière.
Bizarrement, les billets prépayés qu’on avait acheté ce matin ne marchent pas danse bus donc on décide de prendre un taxi. Ah, qu’est ce que j’adore perdre de l’argent bêtement!
Mais heureusement qu’on a pris un taxi car on serait sans doute arriver à la bourre en bus.

On a à peine le temps de poser les sacs et nos fesses dans nos super fauteuils en cuir que le bus quitte la gare. On est en bas dans les six sièges de première classe, c’était 7€ de plus seulement…
On apprécie le petit en-cas vers 18h et les deux films: The Last Three Days et Colombiana.

Encore une fois, on joue au Bingo et malheureusement on perd et pourtant j’avais deux lignes presque complètes.

Peu après 21h, on arrive à la gare routière de Neuquen, au centre de lArgentine, ce qui nous fait faire un beau détour plutôt que de longer les Andes jusqu’à Mendoza. On ne va pas se plaindre, on dormira sans doute mieux que dans un dortoir.

On nous sert le dîner devant le film Water for Elephants vers 22h30. Apres le repas, on nous offre du champagne, enfin du vin blanc pétillant car il vient d’Argentine. Des que le film est fini, je transforme mon siège en lit et je m’endors.