Home > Australia > 29th February – Under the rain in Manly

29th February – Under the rain in Manly

Happy Birthday Otto

On our last day in Sydney, it poured and poured and poured. At times it was light showers but fairly warm.

The plan was to go and visit the Taronga Zoo, we walked all the way from Central via George Street to Circular quay. When purchasing our ferry ticket to the zoo, the ticket guy suggested we don’t bother as its very late and we will be chucked out of there after about an hour and for the price we will pay its too expensive. Very nice chap.

We decided to go to Manly instead in the rain. The ferry cost us 14 AUDs each for a return ticket and from the ferry you get to see the Opera House from a different angle. The closer we got to Manly the worse the rain got.

Wished we had actually visited Manly yesterday when there blue skies and the beach looks beautiful and better than Bondi. We watched people surf, paddle surf and jog on the beach. Even in the rain this place looks good. After an hour we got the ferry back to circular quay.

The streets of Sydney are very slippery in the rain, walked round like a zombie as I kept slipping everywhere.

In the evening we had dinner and then went to our separate rooms. Met an English guy from Kent who mentioned some of the deals he gets in England and the websites to us when you want a bargain and get cash back at the same time. Really cool guy.

En francais:

Et oui en partant pendant une année bissextile nous avons la chance de gagner une jour, aujourd’hui!

Au programme le zoo de Taronga et la plage de Manly. Enfin, vue la météo quand on se retrouve dans la salle commune, on se dit qu’on va patienter afin de voir si la pluie décide de laisser la place au soleil.

On part de l’auberge il pleut toujours. On s’arrête en ville pour déjeuner, un steak/frites pour $10 (8€) pour moi et un hamburger pour Kwasi.

Ensuite, on marche jusqu’à Circular Quay pour prendre le ferry jusqu’à zoo. Le mec au guichet me dit que ça ne vaut pas la peine parce que déjà il pleut mais surtout parce que le zoo ferme tôt le mercredi, super!
Du coup, on prend un aller-retour pour Manly, un quartier au Nord de Sydney accessible par ferry. Le trajet est sympa, il passe devant l’opéra, à côté du Harbour Bridge etc… Sauf que la vue aujourd’hui est plus que limitée. On est dans le brouillard complet!

Quand on arrive à Manly une demie heure plus tard, on marche dans le centre ville pour arriver jusqu’à la plage. On la trouve bien mieux que celle de Bondi malgré la pluie, c’est dire!
On admire les surfeurs et les paddle boarders puis on retourne dans le centre ville et on fait une pause au magasin Quiksilver/Roxy local. Je craque sur un t-shirt pour la compétition locale du moment: le Roxy Pro Gold Coast Australia.

Dans une libraire on achète les badges du drapeau australien pour coudre sur nos sacs puis on reprend le ferry dans l’autre sens. On est les derniers a monter à bord et on doit courir pour y arriver!

On arrive dans le centre de Sydney ou il pleut encore plus fort et de la pluie qui mouille cette fois. On remonte la George Street pour rentrer à l’auberge. On s’arrête un moment pour acheter des pâtes et de la sauce pour le dîner de ce soir.

Quand on rentre, on essaie d’organiser Rio, on fait nos sacs et on dîne et ne se couche pas trop tard car demain on a une super grosse journée. Sans doute la plus longue du voyage et même de notre vie: Sydney – Auckland – Santiago – Montevideo – Rio, tout ça en 24 heures enfin un peu plus si on compte le décalage horaire….souhaitez nous bon courage!

Categories: Australia Tags: , , ,
  1. Chezza Brown
    2 March, 2012 at 12:47 pm

Well how much can a Koala.. bear.
    Looking good in those Aussie hats. I read your jigger every morning it is just perfect… better than The Guardian most mornings. Wolves a bit iffy at the moment and the snow in France looking good Soory about all the rain at home. Have fun keep the jigger thing going its is better than the Metro.
    Love to you both
    Cheryl xxx

• 3 March, 2012 at 12:33 am

Love the joke chezza. Travels has been great and we have 5 months left then back to London, so leave a spare room free as we might need somewhere to crash.

Hope you are well and still playing your tennis and stopped leaving your bags at bus stops.

My email address is adjeikwasi@hotmail.com , send us your address and we can send you a card. Kwasi and Julie xx