Home > India, Malaysia > 25th January – Worst flight and worst airport ever

25th January – Worst flight and worst airport ever

Today will be a very very long day. We are travelling to Java, Indonesia. We are flying with blacklisted airline called Lion Air. What we undertstand

Alarm went off at 6:30am, showered, packed, had breakfast and left whats been our lovely home for four days. Got a local bus for 1 Ringgit each to Melaka Sentral where we caught our bus to Kuala Lumpur International Airport.

Journey was quicker than expected and arrived 3hrs before, killed time by looking for a new camera for Julie.

For more photos, click here

The Lion Air flight to Jakarta was a new plane and clean. Julie mentioned it was better than the one she took 7 years ago. The plane left on time but it was a very very bumpy ride, air turbulence galore. Didn’t like it one little bit. The landing was the worst I have ever experienced in my life. The plane literally bumped up again and thought we were taking off.

When we were in the air, for a good 20 minutes it was waving from side to side and we thank our lucky stars we are on the wing not at the back. If you don’t like flying, always sit at the front but not beyond the wings.

If you are arriving from a different country into Indonesia and Jakarta is your transit place, in our case going on to Yogyakarta,ensure u take your bags from baggage claims. There was a lot of confusion, after going back and forth we were told to get our visa on arrival before moving on, pick up backpack, exit the doors, go and take yellow bus to terminal1A. It’s a good thing we had 2hrs to do everything. They should make procedures much clearer.

Our connecting flight was delayed by 45 mins but when we finally got up and away it was still bumpy. Whilst landing the plane turned in the air whilst we were very close the ground, I was wondering, why can I see the clouds on our side and the ground at close up on the other side. I thought we were going up again. Did not enjoy flying today. We arrived and grabbed a cab to to city centre for 55,000 Indonesian rupiah.

Checked into our homestay called De Pendopo. The room we re staying is big, huge 4m mirror on one side of the wall, bathroom is nice but no sink which i find weird but really happy with Julies choice. Ofcourse it has free wifi. We had dinner outside and came back to room to sleep.

Réveil à 6h30, tout le monde dort encore à la guesthouse.
On part pour aller à l’arrêt de bus et on attend un bon moment avant d’avoir un bus pour Melaka Sentral, on a hésité à prendre un taxi. Mais tout s’est bien goupillé au final.

Quand on a acheté nos billets, on nous avait dit que ça prendrait trois heures mais on était à l’aéroport en une heure et demie à peine! On a bien eu le temps d’enregistrer et de profiter des boutiques duty-free de l’aeroport de Kuala Lumpur. On a changé nos ringgits pour des roupies indonésiennes et on a garde juste assez pour le déjeuner.

On s’est acheté un super bon sandwich au poulet. On en mangeait tous les jours à Londres et la c’est l’un des rares au menu. On le mange en marchant jusqu’à notre porte d’embarquement.

Pour plus de photos, cliquez ici

J’avais déjà pris un vol Lion Air en 2007 et l’avion que j’avais eu n’a rien a voir avec celui d’aujourd’hui: propre, moderne, presque neuf.
Le vol, en revanche, est sans doute le pire de tout notre périple pour le moment. En plein milieu, on croise plusieurs zones de turbulence et le fait de savoir qu’ils sont sur liste noire ne rassure pas du tout.
Pour l’atterrissage, le pilote a du raté la cible car tout le monde a crié à cause du choc! Ça n’a pas été doux du tout, juste un gros boum!

L’aéroport de Jakarta est un bordel monstre. Rien n’est clair.
D’abord pour l’immigration, il faut faire la queue pour qu’on nous dise d’aller a un autre guichet pour ensuite refaire la même queue pour faire valider le visa.
Ensuite, on doit récupérer nos bagages alors qu’on est en correspondance. Ensuite, il faut prendre un bus pour changer de terminal, re-enregistrer les bagages, esquiver les frais d’aéroport (car en correspondance) et trouver la porte d’embarquement.

On a quand même réussi à trouver le bon endroit en une heure et quarante-cinq minutes!

Quand enfin, on peut attendra de monter dans l’avion, on apprend qu’il y a 45 minutes de retard super!
Le vol se passe mieux que le premier malgré quelques secousses.
QUand on descend de l’avion on récupère nos sacs et on prend un taxi jusqu’à la guesthouse qu’on a réservé: De Pendopo Homestay, vraiment sympa.

On se pose, on se change puis on va dans la rue principale: Jalan Prawirotaman pour dîner. On trouve un petit resto italiens et on se fait plaisir: garlic bread, fettucine et pizza. N plus pour une fois, c’était de la vraie sauce tomate.

On rentre à la guesthouse et après je ne me souviens plus j’étais trop crevée…