Home > Malaysia > 20th January – Giant statues, train delays and curry in KL

20th January – Giant statues, train delays and curry in KL

Our first full day in KL and it’s all about being a tourist.

Slept relatively quite well and woke up a little disorientated. Breakfast is included in the price of our room. We are paying 44 ringgits per person per night (£9), it’s more or less the same price as the other big cities we stayed visited on our trip so far.

Transport is relatively cheap aswell. A tube ticket for a single journey could cost around 3.50 ringgits (£0.80), less than a London bus travel.

This morning we are going to try and see Batu Caves. Jalan Batu Caves are 13km north of KL and it cost us 2.50 Ringgits each by bus. The bus journey is quite slow and long due to traffic, take a train from KL Sentral if you are against time. Since the cave was discovered in 1878, Hindu priests have used it until today.

There are around 200 stairs that lead to the caves and at the start of the climb is a huge golden Hindu statue 140 feet tall. Beware of the monkeys if you take food with you inside as they would steal them as we witnessed. Inside the caves were temples and statues of Hindu gods, Shiva, Ganesh, etc. It’s quite an impressive cave and it’s free to enter.

For more photos click here

After the visit we took a train to Tasek Selatana to buy our bus ticket to Melaka. The wait at KL Sentral for the train was long, not only London has stupid train delays,we must have waited for more than an hour.

We decided against waiting any longer and we would either attempt to buy them tonight or take a chance tomorrow. Went back to hostel and avoided the torrential downpour that followed for the next 2-3hrs.

Around 6pm we took a metro to buy the tickets to Melaka and came back to Chinatown to eat. Got an express bus for 9 ringgits per person (£2) for a 144km bus journey.

Due to the rain and train delays we haven’t explored KL like we wanted to but it’s still a great place to stop over fir two or three days. We think we could even live here.

Comme on n’a pas de fenêtre dans la chambre et qu’on est quand même un peu décalés dans les heures, on ne se réveille qu’à 10h!
On profite (surtout moi) du petit déjeuner gratuit puis vers 11h on part pour aller visiter les grottes de Batu.

Pour y aller, on décide de prendre le bus 11 qui est direct seulement il a mis un sacré bout de temps à arriver et en plus il met longtemps. On arrive aux grottes il est presque 13h!

C’est un site impressionnant avec une statue gigantesque de Subramaniam, toute dorée, à l’entrée et quelques 250 marchés pour Parvenir jusqu’aux grottes. Une fois en haut, on a une superbe vue sur la skyline de Kuala Lumpur et à l’intérieur il y a plusieurs petits temples colorés façon Inde du Sud.

Après la visite, on prend le train pour aller à la gare routière prendre nos billets pour demain. Comme les vacances du Nouvel An chinois (23 janvier), on nous a recommandé d’acheter nos billets à l’avance. On doit faire un changement de train à KL Sentral et on a attendu plus de 1h30 avant de renoncer!

Pour plus de photos, cliquez ici

On prend donc le métro jusqu’à la mosquée Jamek pour faire un tour dans Little India, rende bien extraordinaire si ce n’est des magasins de saris, des vendeurs de dosas et des étals de fleurs à offrandes.

On passe à l’auberge faire une pause et Kwasi déposé ses tongs cassées à un cordonnier ambulant. Il lui recoud la lanière, on verra si ça tiendra…

On a bien calculé notre coup car une fois à l’abri, il se met à pleuvoir des cordes! On est dans les dernières semaines de la mousson donc il pleut encore certaines fois pendant une petit heure.

Plus tard, on retourne à la gare routière mais cette fois en métro et on arrive sans problème avoir des billets de bus.

On rentre dans notre quartier et on se promène un peu dans Chinatown pour trouver un endroit ou manger. On pensait que si on trouvait des petits étals, on pourrait bien manger pour pas cher mais même pas. C’était très cher donc on est allé dans un endroit. Qui sert un mix cuisine indienne/malaise. C’était pas bien mieux avec des portions pour oiseaux et pas le meilleur curry!