Home > Sri Lanka > 12th January – Relaxing on Paradise Beach

12th January – Relaxing on Paradise Beach

Left our guesthouse this morning as it was too small, smelly and full of mosquitoes. It took a good hour before we found another room for 1000 SL rupees. It’s not on the beach front as those rooms are very expensive but happy to save money. Corinna and Mirka also found a new room for the night as they had to leave theirs.

Once we moved into our new abode we went to the beach where we met John again. One thing I haven’t mentioned in this blog is John is a tv exec producer who has worked on tv shows such as Shameless, Skins and currently on Wild At Heart on ITV. John is a very funny guy and always has interesting things to say about some of the actors he has to deal with. These actors are very canny and the things they do to get a holiday or their demands, not going to mention any names as it’s confidential and also will get my arse kicked by John.

Julie, John and I joined Mirka and Corinna on the other side of the beach for a while. I went for a photo walk with Mirka and we discovered the other beach in Mirissa. The beach was beautiful, black sands and also calm parts good for snorkelling so we came back and asked Julie and Corinna to join us.

Corinna and Mirka scared us a little bit as we were supposed to meet them outside the gates of their guesthouse at 7:30pm for dinner but we waited for 25mins and knocked on their door and there was no show. We left for dinner without them but were worried as we left them 3hrs ago for them to do their shopping in town. Whilst eating dinner we saw them so we shouted and they joined us for their last meal in Sri Lanka. We ate at Sudu Weli bar and drunk a few bottles of beer, chatted and laughed until midnight. We teased Mirka about the tuk tuk driver Namal who had a crush on her. They also mentioned how they had dinner at his house and he fed them with his hand, hahaha, these German girls are crazy. Corinna was missing her boyfried and Mirka had a Mushy party to go to on the day she arrives and also has a date the following day.

We said goodbye to them at their gate. Julie and I are going to miss the German girls as we have been with them for almost a good week and it’s been very nice spending time with them, we hope to keep in touch and meet them when we get back to Europe. Not sure if we are going to see John again either, who we will also miss but also hope to keep in touch with him. He said he’ll make a wish on this blog and make us go into the favelas in Brazil to score some coke…hahaha. Yeah right.

Aujourd’hui, on décide de changer de guesthouse donc quand on se lève, on fait nos sacs puis on part en vadrouille.

Quand on sort de la chambre, on croise Mirka et Corinna qui, elles aussi, ont décidé de changer de chambre pour leur dernière nuit. On va avec elle jusqu’à leur nouvel hôtel pour voir si ils ont une chambre pour nous au même prix. Mais la seule chambre qu’ils ont est à $50!

On décide d’aller sur la plage et de faire du porte à porte. On n’a pas trop de succès, tout est cher à cause de leur position au bord de l’eau. On essaie même de leur côté du village mais la on ne trouve pas à moins de LKR 2500. On retourne sur notre route et on décide de rester la ou on est, après tout on passe notre temps dehors.

Finalement, on rentre une dernière fois dans un hôtel et bingo! On trouve une bien meilleure chambre pour le même prix qu’à Katie’s Hideaway. On va donc chercher nos sacs et on s’installe au Mother’s House.

Tout de suite après, on va sur la plage et on se pose au Sudu Weli un bar qui a aussi wifi.
On met le blog à jour et peu de temps après, on voit John qui revient d’un tour en bateau pour voir les baleines. À cette période de l’année, les baleines sont en pleine migration et on peut les apercevoir a quelques kilomètres de la côté Sud du Sri Lanka. Il en a vu une grosse qui suivait leur bateau.

On rejoint Mirka et Corinna sur la plage pour se reposer un peu. Kwasi et
Mirka partent en exploration de l’autre côté et reviennent une heure plus tard en nous disant qu’il faut qu’on aille s’installer sur l’autre plage. L’eau est transparente et on peut y faire du snorkelling. On fait une pause déjeuner sur le chemin et on s’installe au bout de la plage de Mirissa car on ne peut pas passer, c’est marée haute!

Les filles louent des masques et tubas mais disent qu’il n’y a pas de poissons et que le courant est trop fort. Kwasi et moi décidons de rentrer et elles vont aire du shopping à Weligama.

On doit retrouver les deux allemandes pour leur dernier dîner à 19h30 mais quand on attend plus de 20 minutes, je vais frapper à leur chambre et elles ne sont pas la donc on décide d’aller seuls sur la plage pour dîner. Une fois notre poisson grille fini, je les aperçois marcher sur la plage. Je vais les chercher et elles s’installent à notre table. On reste au même endroit jusqu’à minuit à papoter et boire des coups.

On leur dit au revoir devant leur hôtel puis on rentre dans notre chambre. Ca fait tellement longtemps qu’on n’est pas “sortis” que je m’endors en deux minutes!