Home > Cambodia > 12th October – Phnom Penh Day 2

12th October – Phnom Penh Day 2

Breakfast was ok for me as I had eggs and toast but Julies was delicious, she had 4 pancakes with Maple Syrup.

We went to the market to buy a scarf for Julie and I saw an opportunity to get my country flags sewn onto my day bags. So basically I’ve bought badges of countries I’ve been to sewn onto my bag and every time I arrive on a country, I will buy a badge from the country.

We went back to Apple reseller to buy 8gb iPod touch but was told it was sold out, don’t honk I’m supposed to buy it so gave up, I think I will purchase it in Bangkok.

After lunch we took a tuk tuk to The Killing fields. The biggest of it’s kind in Cambodia where the remains of 8985 people were found. The execution place under Pol Pits regime.

This place is haunting and sad. How a fellow human being can do this to it own people to such a devasting effect is unbelievable. The most shocking part and please bare with me as this place has a lot of horror stories but there is a tree within the field and with this tree, soldiers under the command of the Pol Pot and his senior men would grab a one or two year old baby by the leg and swing it in the air and smash their heads against this huge tree. Thousand of children died this way. Just like all Countries under a communist rule, once you were convicted of such crimes, you and your family will be exterminated. They had a say “if you want to kill grass, you need to dig out the roots”.

During this tour, we had torrential downpours so we rested in stges under a shelter.

After the tour we headed back by tuk tuk to Wat Phnom which was a beautiful temple where local people came to pray. In the centre of most of these temples were a statue of a Buddha.

We then tried to get to the Royal Palace but we had 5mins to get there before it closed so we didn’t go and went to Wat Ounalum. It’s a place where Buddhist Monks go and chant from 5:30.

This place was incredible. A Buddha rang the bell and then all the Buddha within the vicinity embarked within this temple. They walked in with their umbrellas mostly orange umbrellas and wore their orange cloth. It was beautiful site to see. I chatted to some of them, I was called a giant and kept having my arms felt.

Julie and I were the only foreigners there so we took photos, we were given chairs to sit outside and watch them chant an the whole room was filled with over 350 monks in bright orange robes. The nearest thing to such congregation of orange colours is watching Netherland fans watch football in their stadiums.

After this breathtaking scene, we had dinner and headed back to the hotel.

On prend notre temps ce matin et on déguste un vrai petit dej: moi je prends des pancakes avec du sirop d’érable, hmmmm!

On part avec le tuk-tuk de l’auberge peu après pour faire un tour au grand marche Psar Thmey. A l’intérieur ça ressemble un peu a grand central, pour ceux qui sont allés a NYC. Ils vndent de tous: des bijoux, des vêtements, des anguilles, des grenouilles dépecées, de la vaisselle etc… Moi j’achete des krama, ce sont des écharpes typiques du Cambodge, elles snt en coton léger et a carreaux rouges et blancs. Kwasi lui s’arreete au rayon couture et demande a un couturier de lui coudre ses drapeaux sur son sac, il est tout content!

On retourne chez iOne, un vendeur de produits Apple mais l’iPod que ‘Kwasi voulait acheter est en rupture de stock! Moi je trouve un adaptateur pour carte SD compatible avec iPad. Ils sont en rupture de stock aussi, super ce magasin! Je trouve un autre revendeur et j’y acheté mon adaptateur, comme ça je pourrai mettre mes photos sur l’iPad.

Ensuite on déjeune au bord de la riviere avant de partir visiter les Killing Fiels a 15km de Phnom Penh. C’est assez sordide comme endroit, c’est la ou en 1980 ont ete découvertes des tombes remplis de milliers de corps. Ce sont les corps des victimes de Pol Pot le chef des Khmers rouges. Pendant notre visite, il se met a pleuvoir d’un coup super fort. On retrouve notre chauffeur de tuk-tuk et on part pour Phnom Penh sous une pluie battante comme on avait jamais vu.

Le problème avec les fortes pluies c’est que ça crée des inondations. Plusieurs fois, on passe dans des rues inondées et même en centre-ville, l’eau est montée jusqu’à 20-30 cm…

On s’arrête visiter le Wat Phnom, un temple sur une colline. On a de la chance car a notre arrivée il y a un orchestre qui joue de la lissoir traditionnelle, ça rend la visite plus authentique! Si vous passez par la, on vous recommande vivement cette visite. C’est petit mais très beau.

On repart avec notre tuk-tuk dans les rues inondées pour aller voir le Palais Royal. malheureusement on arrive trop tard et le plaisir est ferme. Donc on va au Wat Oulalom. On fait le tour et on patient jusqu’à 17h30 pour voir tous les moines arriver dans la grande salle pour chanter leurs chants religieux. On est le seuls touristes et on est invites a rester, on nous offre mêmes des chaises pour patienter.

Je suis la seule fille et du coup tout les moines me regardent et m’evitent: ils n’ont pas le droit de toucher des femmes. Par contre Kwasi a la chance de discuter avec plusieurs d’entre eux. Il y en a des centaines qui arrivent de tous les coins. Des qu’ils commencent on ne rest pas trop longtemps car on est déjà reste au de la de l’heure de fermeture.

Après notre super visite au temple, on dine encore une fois sur le quai avant de rentrer en tuk-tuk.

A l’auberge on achete nos billets de bus pour le lendemain, on récupère nos affaires toutes propres et on fait nos sacs.