Home > Vietnam > 3rd October – Cycling in Hoi An

3rd October – Cycling in Hoi An

Today we woke up to a the rain thumping on our window. So we had our breakfast buffet, absolutely stuffed my face with croissant, toast, egg fried rice, muffin, omelette and a baguette.

Local vendors in their boats - Hoi An, VietnamWe then hired a bike for a dollar each and rode into Hoi An city, took the back roads and did a bit of a mini road trip seeing how the locals live. At some point got to a dead end and a dog started barking, I turned around quickly and left Julie behind, she was screaming “what about me”. Julie likes dogs so I thought she would be ok.haha

Got back to city centre and had lunch at Morning Glory, absolutely delicious food, Julie and i both enjoyed our food, the white rose dumplings (see image below) was exquisite.

White Rose - Hoi An, VietnamAfter lunch we did a city tour where we visited ancient an assembly hall (Phuc Kien- 1757), an old house (Tan Ky), Communal house and a Hoi An Art Craft manufacturing workshop. This took a good 3hrs on our bikes and after tour, rode back to hostel for a swim.

We had dinner at a restaurant called Moon, about 2mins away from the crowded city restaurants. First impressions nice restaurant, not sure about waitress. Julie asked me to give it a try so I did. It was ok, not as good as last nights or lunch today but Julies food smelt and tasted great. I think she loved her prawns. I had sprite as I’m trying to cut down my intake of beer( we have it every tine we have a meal). So no more beers for a while.

We returned back to hostel, watched a bit of tv and slept.

Bamboo art - Hoi An, VietnamAu réveil ce matin, on voit qu’il pleut donc on ne se presse pas. On profite du buffet du petit dejeuner, je lange pour 4 et on retourne a la chambre.

Des que la pluie s’arrête on loue des vélos pour la journée pour explorer la ville et les environs. On passe le pont pour aller a An Hoi et on en fait vite le tour.

On revient en ville et on gare notre vélo pour trouver un endroit ou déjeuner, on s’arrête chez Morning Glory. On choisit les spécialités de Hoi An, “White rose”, sorte de dim Sum a la crevette et comme c’est blanc et qu’ils le font en forme de rose et ben ça s’appelle la rose blanche.

Ensuite je prends “Cao Lau”, des nouilles vietnamiennes avec des tranches fines de porc, des crackers et plein d’herbe. C’est super bon, les nouilles ne sont pas des vermicelles translucides pour une fois. Elles sont faites avec l’eau d’un seul puit a Hoi An.

EArts and Craft Performer - Hoi An, Vietnamnsuite, on achete le coupon pour visiter Hoi An, pour 90,000 dông on peut visiter 5 attractions: un musée, une maison, un hall de communauté, un atelier et une maison communale. On change un peu mes choses et on visite deux civiles maisons d’influence chinoise, japonaise et vietnamienne: Hung Phung et Tan Ky. On visite un hall chinois Phuc Kien, le temple Quan Cong et on va a l’atelier pour voir comment ils font les lanternes, les cultures, la soie etc…, et on assiste même a un spectacle de danse, musique, chant. J’ai acheté deux lanternes, très encombrantes mais vraiment belles pour notre future maison. Près tout ça, on retourne se reposer un peu a l’hôtel, on profite de la piscine et on regarde les news a la TV. Vers 19h, on reprend nos petitis vélos pouraller diner en ville.

Prawns dish at Moon restaurant - Hoi An, Vietnam

On décide d’aller au Moon, c’est dans une superbe vieille maison et c’est bien décore avec des énormes lanternes blanches a chaque fenêtre. Je choisis des crevettes fraiches et des White rose, encore une fois super bon. Je commence a me faire a la cuisine vietnamienne. On rentre a l’hôtel et on se couche car demain réveil a 5h30!

Categories: Vietnam
  1. 4 October, 2011 at 4:21 pm

Loving the blog. Have a great trip

2. Sarah
    5 October, 2011 at 5:32 pm

Ça donne faim tout ça !!!

3. sasha
    10 October, 2011 at 9:44 pm

I love Hoi An. Do they still have the ‘white rose’ dumpling on the menu??