Home > Vietnam > 27th September – Hanoi in the rain… Again!

27th September – Hanoi in the rain… Again!

Another day in Hanoi. Apart from being man handled by these Vietnamese guys always trying to see how big my arms are or being stared at (well the staring is much less than China) i’m enjoying the Vietnamese people, their ability to speak English makes staying here a lot more enjoyable.

Ho Chi Minh's mausoleum

On our tour of the city we visited Ho Chi Mihn Mausoleum, the presidential palace which was very presidential, guarded by huge gates and impressive entrances, we werent allowed to take photos which was a shame and made me wonder why we allow foreigners to come to Downing street or buckingham palace to take photos but we can’t take them in their countries…liberties. Went to see the one pilar pagoda built in the Ly dynasty and also went past Lenin park where a statue of the Russian dictator stood.

RECOMMENDATION: we had lunch at a place called KOTO which stands for Know One, Teach One. This is a non-for-profit organisation that helps disadvantage kids in Vietnam learn a trade in the hospitality industry. So many of these kids who join his organisation get to work either in kitchen or in the bars of restaurants or in hotels.

ALERT: be weary of what hostels or hotels charge extra when booking your train/bus tickets. It’s ridiculous.

Arranged a one day trip to Halong Bay, went to train station 10 min walk to book train tickets to our next destination and also our hotel.

Today has been a good day, seen a lot and think we’ve seen all of Hanoi, well the interesting bits.

En francais:

One pillar pagoda - Hanoi

On prend notre temps ce matin et on part visiter la cite impériale de Hanpi avec le mausolée de l’oncle Ho (Ho Chi Minh), la palais présidentiel et la pagode au pilier unique. Après ça, on part en direction du temple de la literature et on déjeune a Koto (Know One Teach One). Le concept du resto est de recueillir des jeunes vietnamiens de l rue tous les 6 mois et de les former pendant deux ans soit a la cuisine soit au service et ils apprennent l’anglais et pelsin d’autre chose pour pouvoir être embauches a la fin dans des restaurants, des hôtels etc… Je choisis un
Bun Bo Bam Bo, des nouilles de riz avec des morceaux de boeuf et des cacahuètes. C’est pas mauvais mais mon estomac n’aime pas du tout! On passe a la poste encore une fois mais toujours pas de courier pour moi…

Hanoi streets

On rentre a l’auberge se poser et aussi pour organiser la suite du programme. On commence par réserver nos billets pour Hue mais la fille nous demande bien plus que le prix normal donc on décide de repartir et d’aller chercher les billets nous même la gare. Et on a bien raison, on paie 805000 au lieu des 978000 proposes par l’agence de l’auberge! On retourne ensuite a l’agence et on réserve un tour sur la baie d’Halong pour jeudi, soit disant le temps sera meilleur (il y a un typhon en ce moment). Une gis les billets pris on s’occupe aussi des auberges pour Hue et Hoi An sur la cote centrale du Vietnam. On dine dans un coffee shop mais c’est pas terrible.

Categories: Vietnam
  1. The other JK
    28 September, 2011 at 3:54 am

I had breakfast at KOTO – great recommendation!

2. mousson louise
    28 September, 2011 at 7:09 am

super le principe du resto !comme quoi le social se développe aussi la bas…je vais peut être y penser!