Home > Peru > 16th May – Cusco to Aguas Calientes by bus and Peru Rail

16th May – Cusco to Aguas Calientes by bus and Peru Rail

The five of us (Julie, Ines, Sonia, Charles and me) jumped onto a bus we had paid $17 Soles per person.

The bus took us through the same path as we did yesterday with the hired car, going through Chincero. An hour and a bit later we arrived in Ollyatytambo where we would be taking the train to Aguas Calientes.

We had snacks for lunch and jumped on the Peru Rail train to Aguas Calientes. The train compartment we had reserved was a Vistadome meaning we had a sun roof and could see the top of the surrounding mountains and also some of the inca ruins.

Aguas Calientes is not a nice town, too touristic. It feels like it was biilt soley for tourists purposes. There are a mixture of accommodations that can be had but most places are very basic. Stayed in Hostal Joe for $15 Peruvian soles, the room came with a twin bed and bathroom. We believe we could have found a much better accommodation for either the same price or $5 Peruvian Soles more.

Sonia will be climbing to Machupicchu in the morning but the four of us will be taking a bus to the top. Cost of bus from town centre to Machupicchu site was $17 Peruvian Soles. A couple whom Julie and I met whilst travelling in Bolivia recommended we bought our bus ticket today otherwise the next day we would have to wait till sunrise to buy ticket.

Happy hour in Aguas Calientes is very early, staring around 3:30 pm. Without Sonia, the four of us had two cocktails each. The best dinner we’ve had in a while was at a place called Indio Feliz, it’s owned by a French guy who has been in the area for years. Every food that leaves the kitchen is checked by him and it was delicious.

He seemed to have drank a little too much but he was on the ball. I would definitely recommend this place. It was a nice way to end the day.

En francais:

Après le petit déjeuner, on laisse nos sacs dans la remise de l’hôtel et on retrouve Ines, sa sœur et Charles à 10h pour prendre le bus qui nous emmènera à Ollantaytambo.

On y arrivera vers 11h30. Heureusement, le bus nous dépose à la gare donc on a juste à se poser la pour attendre notre train. Pour l’aller, nous sommes en classe Vistadome, avec des fenêtres au plafond pour mieux voir la jungle qu’on traverse.

On patienté donc dans un petit café juste devant la gare et on regarde les gens prendre le train avant de réaliser qu’on est en retard pour le notre. On sera les derniers a monter dans le train de 13h27.

Le train prend 1h30 pour traverser les villages puis la jungle avant d’arriver à Aguas Calientes, la base pour explorer le Machu Picchu.

Une fois arrivés, on marche jusqu’à l’auberge qu’on a réservé Hostal Joe. Bon c’est l’un des pires hôtels dans lequel on soit reste mais comme on se lèvera à 4h demain matin, ça fera l’affaire.

Pourt on décide de ne pas trainer une fois les affaires posées. On va tous ensemble faire un tour dans Aguas Calientes. Ce n’est vraiment pas un endroit mignon, c’est limite si ça ne donne pas le cafard.

Après avoir été acheter nos billets de bus pour grimper jusqu’au site du Machu Picchu demain matin, on se pose au bar Pueblo Viejo pour profiter de leur ‘happy hour’.

Et pour le dîner, on a réserve une table au restaurant El Indio Feliz. On nous l’avais recommande plusieurs fois et il figure aussi dans notre guide. C’est délicieux et offert avec un service incroyable. Certes c’etait au dessus de notre budget mais on a tous apprécié. Ils ont des menus et des plats à la carte. C’est une cuisine fusion française/péruvienne.

On se couche vers 20h30 histoire d’être en forme pour demain.